dilluns, 29 d’octubre del 2018


PERQUÈ FEIM PSICOMOTRICITAT?
Abans de l’aparició del llenguatge, els infants es comuniquen amb tot el cos i és a través d’ell que, a mesura que aprenen i desenvolupen les seves habilitats corporals, van estructurant el pensament, comencen a tenir cert control emocional i també desenvolupen habilitats de relació amb els altres i el seu entorn.
El moviment dels infants per a que sigui significatiu ha de partir de la seva espontaneïtat en l’activitat i el joc lliure. D'aquesta manera, la pràctica psicomotriu potencia l’autoestima, la vivència i consciència del propi cos i del plaer, la construcció del sistema corporal, l’afirmació del propi jo i la construcció de la identitat, el coneixement i l’acceptació dels límits, la relació entre iguals i l’autonomia.
EN QUÈ CONSISTEIX?:
El temps a la sala de psicomotricitat s’estructura mitjançant fases successives que permeten passar per diferents nivells de simbolització (del cos al llenguatge) i ajuden a incorporar aquesta estructura temporal als infants.
  • Abans de la sessió: ens preparam per a poder començar. Ens llevam les sabates i ens posam els calcetins de psico.
  • Ritual d'entrada: és la convidada al moviment, anticipam accions i creacions per a poder imaginar el plaer abans de viure'l. A més a més també recordam les normes per a poder tenir-les ben present.
  • Primer moment "d'explosió": tomam la torre de coixins per a provocar moviment i a partir de la destrucció poder tornar a construir... és el SUS al començament de la sessió!
  • Moment de joc: la sala es converteix en un espai de plaer sensorio-motor on podem jugar, botar, redolar, engronxar-mos, llançar-nos, pujar, baixar, reptar, córrer, cridar, jugar amb coixins, fer construccions amb coixins, disfressar-nos, reposar, esperar, observar, descobrir, jugar a ser... Cada infant marca el seu propi ritme i les seves prioritats, cadascú s'expressa tal com és. La sala de psico es converteix en un espai de comunicació. 
  • Ritual d'acabament: és el temps d'anar acabant la sessió i de deixar la classe igual d'endreçada de com l'hem trobada i una vegada hem acabat ens disposam a fer un poc de relaxació per a tornar a la calma. Tot seguit ens disposam a reconèixer individualment i col·lectivament les actuacions que han tengut els infants durant la sessió per si hi ha alguna aportació a fer sobre la mateixa.
  • Representació: els infants es troben amb el plaer de pensar sobre les experiències i emocions que han viscut i sentit al llarg del desenvolupament de la sessió i en proposam la representació que va variant cada sessió i pot ser a través de: la paraula, el dibuix, la construcció amb fustes, mitjançant modelatge de plastilina, ... 
  • Ritual de sortida: és el moment de preparar-se per partir cap a la classe: llevam calcetins de psico, ens posam les sabates i ens col·locam al "cuc cuquet" per poder partir tots junts.

AQUÍ EN TROBAREU UNA PETITA MOSTRA DE LO BÉ QUE ENS HO PASSAM!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada